Forum για θέματα εργοθεραπείας
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Δραστηριότητες για ενίσχυση της αδρής κινητικότητας

Πήγαινε κάτω

Δραστηριότητες για ενίσχυση της αδρής κινητικότητας  Empty Δραστηριότητες για ενίσχυση της αδρής κινητικότητας

Δημοσίευση από Tol21 Πεμ 06 Φεβ 2020, 12:19

Απλές Δραστηριότητες για να εξασκήσουμε την αδρή κινητικότητα
Χορός:
Μπορούμε να ζητήσουμε από το παιδί να μιμηθεί αρχικά μία και έπειτα περισσότερες φιγούρες συνδυαστικά. Βάζουμε μουσική και οργανώνουμε μαζί μια χορογραφία τριών βημάτων την οποία σταδιακά μπορούμε να εμπλουτίσουμε.
Παίζουμε τα ζώα:
Ζητάμε από το παιδί να περπατήσει στα τέσσερα όπως ο σκύλος, να περπατήσει σαν αρκούδα, μόνο με τις παλάμες και τις πατούσες να ακουμπάνε κάτω. Ακόμα μπορεί να περπατήσει αργά σαν τη χελώνα, να σταθεί στο ένα πόδι σαν τον πελεκάνο, να περπατήσει αδέξια σαν την πάπια, βαριά σαν τον ελέφαντα ή προς το πλάι σαν τον κάβουρα. Να κάνει πηδηματάκια με τα πόδια ενωμένα σαν το κουνέλι εμπρός/πίσω/πλάι, να περπατήσει αθόρυβα όπως το ποντίκι, σηκώνοντας το κεφάλι όσο γίνεται ψηλότερα όπως η καμηλοπάρδαλη, με πηδηματάκια όπως το βατραχάκι κτλ. Μπορούμε να παροτρύνουμε το παιδί να μιμηθεί την κοτούλα που τρώει, το λιοντάρι που τρέχει, το φίδι που έρπει, το δελφίνι που κολυμπάει, το πουλάκι που πετάει, το λύκο που ουρλιάζει με το κεφάλι ψηλά κοιτώντας την πανσέληνο.
Παιχνίδια ισορροπίας:
1. Ζητάμε από το παιδί να περπατάει στα γόνατα με την πλάτη ίσια και τα χέρια στην πλάτη
2. Το παιδί περπατάει γύρω από το τραπέζι στις μύτες των ποδιών και επιστρέφει περπατώντας στις φτέρνες.
3. Μαθαίνουμε στο παιδί κουτσό.
4. Ζητάμε από το παιδί να σταθεί στο ένα πόδι όσο  γίνεται περισσότερο, επαναλαμβάνοντας με το άλλο πόδι.
5. Να χτυπάει παλαμάκια με τα χέρια και να πηδάει συγχρόνως με τα δύο πόδια ενωμένα.
6. Να περπατάει σέρνοντας τα πόδια στο πάτωμα και όταν του ζητάμε να περπατάει σηκώνοντας ψηλά το γόνατο.
7. Να πηδάει στο ένα πόδι ενώ του κρατάμε τα χέρια και έπειτα να επαναλαμβάνει πηδώντας στο άλλο πόδι.
8. Να διατηρεί τα πόδια ανοιχτά και ακίνητα, τα χέρια τεντωμένα στο πλάι και να προσπαθεί να γυρίσει σαν τον ανεμόμυλο.
9. Σχηματίζουμε με εφημερίδα μια ευθεία γραμμή στο πάτωμα. Το παιδί πρέπει να περπατήσει πάνω στη γραμμή χωρίς να πατήσει το πόδι πλάι και να επαναλάβει πηγαίνοντας προς τα πίσω.
10. Δημιουργούμε δύο γραμμές στο πάτωμα με κιμωλία, σπάγκο, σχοινί κτλ, που απέχουν μεταξύ τους είκοσι εκατοστά και έχουν μήκος τρία περίπου μέτρα. Το παιδί πρέπει να περπατήσει ανάμεσα στις γραμμές χωρίς να τις αγγίξει και έπειτα να επαναλάβει πηγαίνοντας προς τα πίσω.
11. Σχηματίζουμε στο πάτωμα ένα κύκλο. Το παιδί πηδάει με ενωμένα τα πόδια μέσα και έξω από τον κύκλο και επαναλαμβάνει με το ένα πόδι αν μπορεί.
12. Γεμίζουμε με ρύζι  (άμμο, αλεύρι) ένα μικρό σακουλάκι. Το παιδί τοποθετεί το σακουλάκι στο πόδι του και προσπαθεί να το ανασηκώσει. Έπειτα επαναλαμβάνει με το άλλο πόδι. Για μεγαλύτερη δυσκολία μπορούμε να του ζητήσουμε να περπατήσει είτε σε πορεία είτε ελεύθερα χωρίς να ρίξει το σακουλάκι.
13. Το παιδί περπατάει με το ένα χέρι τεντωμένο και κρατώντας ψηλά ένα κουτάλι. Για να το δυσκολέψουμε μπορούμε να βάλουμε στο κουτάλι ένα βραστό αυγό, μπαλάκι κτλ. Ακόμη μπορούμε να ορίσουμε συγκεκριμένη πορεία, συχνά προσθέτοντας και εμπόδια.
14. Το παιδί πρέπει να περπατήσει ολόισια ισορροπώντας ένα μεγάλο βιβλίο στο κεφάλι του.
15. Το παιδί περπατάει στα τέσσερα κουβαλώντας ένα βιβλίο στην πλάτη του.
16. Βάζουμε διάφορα εμπόδια (καρέκλες, σκαμπό, βιβλία κτλ) στο δωμάτιο. Το παιδί πρέπει να τρέχει χωρίς να τα αγγίξει είτε ελεύθερα στο χώρο είτε σε προκαθορισμένη πορεία.
17. Τοποθετούμε στο πάτωμα χρωματιστές κολλητικές ταινίες. Προτρέπουμε το παιδί να περπατήσει πάνω σε κάθε ταινία, ακολουθώντας το χρώμα της, προσέχοντας να μην «ξεφύγει» από την πορεία.
18. Χούλα χουπ: Τοποθετούμε στεφάνια στη σειρά σε μια ευθεία γραμμή (ή καρέκλες ή  μαξιλάρια) πάνω στα οποία μπορεί να πατάει το παιδί και να πηγαίνει από το ένα στο άλλο με το ένα πόδι εναλλάξ, με δύο πόδια μαζί (πηδηματάκια), με πηδηματάκια προς τα πίσω.
Λοιπές δραστηριότητες:
1. Παίζουμε με την μπάλα. Ο ένας πρέπει να την πετάει στον άλλο χωρίς να πέφτει κάτω.
2. Το παιδί περνάει κάτω από το τραπέζι έρποντας με την κοιλιά και επιστρέφει έρποντας με την πλάτη.
3. Ζητάμε από το παιδί να κυλίσει στο πάτωμα από τον ένα τοίχο στον άλλο.
4. Μαθαίνουμε στο παιδί να κάνει τούμπες.
5. Το παιδί κρύβεται κουλουριασμένο κάτω από μία κουβέρτα και στο σινιάλο μας πρέπει να βγει όσο γίνεται πιο γρήγορα.
6. Το παιδί ξαπλώνει με την πλάτη και κάνει ποδήλατο άλλοτε κινώντας τα πόδια αργά κι άλλοτε επιταχύνοντας.
7. Το παιδί δίνει κλωτσιές στον αέρα χρησιμοποιώντας και το δεξί και το αριστερό πόδι.
8. Ζητάμε από το παιδί να σπρώξει με το ένα πόδι ένα άδειο κουτί παπουτσιών και να επιστρέψει χρησιμοποιώντας το άλλο πόδι. Έπειτα του ζητάμε να σπρώξει και να τραβήξει με τα χέρια του.
9. «Πέταγμα στεφανιών». Παίρνουμε χάρτινα πιάτα, χρώματα, κολλητική ταινία και ένα ρολό κουζίνας (χωρίς το χαρτί). Αφού κόψουμε τη βάση των πιάτων και αφήσουμε το γύρω-γύρω, βάζουμε το παιδί να τα ζωγραφίσει. Στη συνέχεια, κολλάμε το ρολό πάνω σε ένα αναποδογυρισμένο πιάτο, και προτρέπουμε το παιδί να σταθεί σε προκαθορισμένη απόσταση και να πετάξει ένα – ένα τα χάρτινα πιάτα με στόχο να τα περάσει μέσα από το ρολό.
10. «Σκούπισμα σε πλαίσιο». Ρίχνουμε στο πάτωμα φασόλια, στραγάλια, φακές, ή ό,τι άλλο θέλουμε. Διαλέγουμε ένα χώρο ίσο με ένα πλακάκι (ή μεγαλύτερο) και το επισημαίνουμε με κολλητική ταινία. Στη συνέχεια, ζητάμε από το παιδί να «σκουπίσει» όσα ρίξαμε, με στόχο να τα μαζέψει όλα στο χώρο που του υποδείξαμε.
11. «Βόλεϋ με πόδια». Πετάμε ο ένας στον άλλο ένα μπαλόνι χρησιμοποιώντας μόνο τα πόδια μας και στηρίζοντας το υπόλοιπο σώμα μας με τα χέρια.
12. Παίρνουμε ένα μεγάλο χαρτόκουτο, πάνω στο οποίο κόβουμε σχήματα. Διαλέγουμε παιχνίδια που ανταποκρίνονται στα σχέδια που κόψαμε (π.χ. μπάλες, ελαφριά τετράγωνα σπιτάκια, κ.ά.) και ζητάμε από το παιδί να ρίξει κάθε παιχνίδι στην αντίστοιχη τρύπα που ανοίξαμε.
13. Παιχνίδι με το σχοινί
Τοποθετούμε δύο στρώματα στο έδαφος και καθόμαστε αντικριστά με το παιδί. Το παιδί κρατά με τα δύο του χέρια τη μια άκρη του σχοινιού και εμείς την άλλη. Με το σύνθημα το παιχνίδι ξεκινά. Τραβούν και οι δύο προσπαθώντας να διαταράξουν ο ένας την ισορροπία του άλλου. Προσέχω να στηρίζω το σώμα μου στα γόνατα και να διατηρώ τον κορμό μου όρθιο και ευθεία.
14. Διαπέραση εμποδίων
Τοποθετούμε στο έδαφος δύο κώνους και βάζουμε ένα σχοινάκι – ξύλο- ραβδί σε ύψος 5-10 εκατοστά από το έδαφος. Ζητάμε από το παιδί να το περάσει πηδώντας με τα δύο πόδια ενωμένα. Προοδευτικά μπορούμε να αυξήσουμε το ύψος του εμποδίου όσο κρίνουμε ότι χρειάζεται ανάλογα με το ύψος του παιδιού.
15. Παιχνίδια με τη μπάλα
Τοποθετούμε δύο στρώματα στο έδαφος και καθόμαστε αντικριστά με το παιδί. Το παιδί και εμείς πρέπει να κάνουμε πάσες με τα δύο χέρια χρησιμοποιώντας μια μπάλα μαλακή και ελαφριά. Προσέχουμε τη στάση του σώματος μας. Διατηρούμε την ισορροπία και στηριζόμαστε στα γόνατα. Αργότερα αφού εξασκηθούμε σε αυτό το παιχνίδι προοδευτικά δυσκολεύουμε το παιχνίδι αλλάζοντας την θέση μας. Αρχικά στηριζόμαστε στο δεξί πόδι, αργότερα στο αριστερό τέλος κάνουμε βαθύ κάθισμα στο οποίο πρέπει να μείνουμε ακίνητοι.
16. Τρέξιμο σε ευθεία γραμμή
Χαράζουμε δύο παράλληλες γραμμές μήκους 10 μέτρων και απόστασης μεταξύ τους 1,20 μέτρα. Στο τέλος του διαδρόμου τοποθετούμε ένα νήμα στο ύψος του στήθους του παιδιού. Το παιδί πρέπει να περπατά ανάμεσα στις δύο ευθείες. Στην συνέχεια πρέπει να περάσει προσεκτικά κάτω από το νήμα χωρίς να ακουμπήσει το σώμα του σε αυτό. Όσο περνά η ώρα ενισχύουμε το παιδί να περπατά όλο και πιο γρήγορα και στην συνέχεια να τρέχει όλο και πιο γρήγορα.
17. Μίμηση ζώων
Ζητάμε από το παιδί να μας αποδώσει ότι κάνει ένα ζωάκι όπως το περπάτημα του ελέφαντα, το πήδημα του καγκουρό, πέταγμα του πουλιού, ο βάτραχος, το φίδι, η χελώνα, ο κάβουρας κλπ.
18. Περπάτημα «πιγκουίνος- γάτα»
Ζητάμε από το παιδί να περπατήσει σε ευθεία γραμμή στις μύτες (γάτα) μέχρι τον τοίχο χωρίς να ακουμπήσει κάτω το υπόλοιπο μέρος του ποδιού και να επιστρέψει περπατώντας στις φτέρνες (πιγκουίνος). Όσο περνά η ώρα ενισχύουμε το παιδί να περπατά όλο και πιο γρήγορα.
19. Παιχνίδι με κάρτες
Φτιάχνουμε 8 κάρτες από τις οποίες η κάθε μία αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη κίνηση. Για παράδειγμα: 1) κύκλος :ανοίγω τα πόδια, 2) τετράγωνο: βάζω τα πόδια στο πλάι, 3)τρίγωνο: κάνω ρολλάρισμα όπως ένα βαρέλι, 4) σταυρός: σηκώνω τα χέρια ψηλά, 5) Χ: κάνω τούμπα, 6) 1: στέκομαι στο ένα πόδι, 7) οριζόντια γραμμή: ξαπλώνω στο πάτωμα, Cool 2: πηδάω ψηλά.
Δείχνω στο παιδί μία – μία κάρτα και εξηγώ ποια κίνηση πρέπει να κάνει σε κάθε σχήμα και αριθμό. Αρχίζει το παιχνίδι ξεκινάμε δείχνοντας λιγότερες κάρτες οι οποίες θα έχουν μια συγκεκριμένη σειρά και σε αργό ρυθμό, στην συνέχεια δείχνουμε μπερδεμένες τις κάρτες αλλά ο ρυθμός δεν αλλάζει, αργότερα δείχνουμε μπερδεμένες τις κάρτες με πιο γρήγορο ρυθμό. Καθώς το παιδί εξοικειώνεται με το παιχνίδι και κατακτά τις πρώτες κινήσεις προσθέτουμε και τις υπόλοιπες κάρτες.
20. Παιχνίδια σε τραμπολίνο και κρεβάτι
Ζητάμε από το παιδί να κάνει διασκεδαστικές ασκησούλες πάνω στο τραμπολίνο και αν δεν έχουμε τραμπολίνο δεν πειράζει υπάρχει και το κρεβάτι μας. Ορίστε κάποιες από αυτές:
1. Πηδώ πάνω στο τραμπολίνο με κλειστά πόδια.
2. Πηδώ πάνω με ανοιχτά τα πόδια.
3. Κάνω jumping jacks διατηρώντας τον έλεγχο στα χέρια και στα πόδια αλλά και τον ρυθμό.
4. Μένω πάνω στο τραμπολίνο με το ένα πόδι για 10sec.
5. Κάνω κουτσό πάνω στο τραμπολίνο για 10sec.
6. Πηδώ από το τραμπολίνο κάτω στο πάτωμα ή σε στρώμα με κλειστά τα πόδια.
7. Πηδώ από το πάτωμα ή το στρώμα πάνω στο τραμπολίνο με κλειστά τα πόδια.
21. Πίστα«Survivor»
Δημιουργούμε μια πίστα εμποδίων η οποία θα έχει μια μεγάλη διαδρομή που θα πρέπει να περάσει το παιδί ακουμπώντας το σώμα του πάνω σε μια σανίδα χρησιμοποιώντας μόνο τα χέρια του. Αργότερα θα πρέπει να κάνει έρπειν μέσα σε ένα τούνελ το οποίο θα καταλήξει σε μια δοκό ισορροπίας. Αφού λοιπόν περάσει τη δοκό φτάνει σε ένα παζλ 5-8 κομματιών και καταλήγει σε παιχνίδι bowling.
22. «Αυγομαχία»
Παίρνουμε μεγάλα κουτάλια και τοποθετούμε πάνω τους μεγάλα πλαστικά αυγά ή βρασμένα αυγά. Ζητάμε από το παιδί να περπατήσει σε μια συγκεκριμένη διαδρομή που έχουμε σκεφτεί με το χέρι τεντωμένο κρατώντας το κουτάλι με το αυγό. Για να δυσκολέψουμε το παιχνίδι μπορούμε να βάλουμε κάποια εμπόδια στη διαδρομή. Επίσης μπορούμε να πάρουμε και εμείς μέρος στο παιχνίδι αυτό και να ανταγωνιστούμε ποιος θα φτάσει πρώτος χωρίς να έχει πέσει το αυγό κάτω πράγμα που θα δώσει περισσότερο κίνητρο και χαρά στο παιδί.

ΠΗΓΕΣ:
1. https://paidemata.gr/%CE%B1%CE%B4%CF%81%CE%AE-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-adri-kinitikothta-ti-einai-kai-pws-thn-endynamonoume/
2. Τουρούτογλου, Α. (2015).  «Αδρή κινητικότητα»: Τι είναι και ποια είναι τα οφέλη της; Διαθέσιμο στο διαδικτυακό τόπο https://www.allyou.gr/psychology/paidi/12154-kefalaio-adri-kinitikotita-ti-einai-epitelous
3. https://paidagogiko.gr/blog/10-drastiriotites-gia-enisxysi-tis-adris-kinitikotitas
Tol21
Tol21
Διαχειριστής

Αριθμός μηνυμάτων : 81
Ημερομηνία εγγραφής : 10/04/2018
Ηλικία : 31

https://ergotherapeia.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης